субота, 25. август 2012.

GORE GORE GORE

Što više razmišljam o aktuelnim požarima širom Hrvatske,Bosne i Hercegovine i Srbije,sve mi kroz glavu
češće prolazi replika iz filma "Braća po materi"-"Nije Dinara sama planula"!.Ne zalazim u samu tematiku filma,nego u faktor uzroka.Čini mi se da je ustvari ljudski-baš svaki put.Nebuloze tipa'požar izazvan velikim vrućinama' ne prolazi više ni kod male djece.Da velike vrućine izazivaju takve požare,cijela Afrika bi bila bez ijedne travke.Ne bi bolje prošla ni Južna Amerika.Dajte ljudi,molim vas!Za sušu je sasvim razumljivo kako nastaje i tu krivca možemo naći u visokom gospodinu Celzijusu,ali ovakve lomače i paklene vatre,Boga mi,jok.
Sinoć izbio požar na Tari,nešto iza 20 h.Jesu vrućine velike,ali na planini i po mjesečini u to doba vala nisu.
Možda je varničenje niskonaponskih vodova!?Pa koliku varnicu baca taj vod i što se te instalacije ne održavaju redovno?Nije onaj Tesla trebo ništa  izmišljat!Mogli smo fino sjedit u mraku ili užgat petrolejku,pa
polako.I kako to da je baš na tim mjestima požar?Vrućina je i u gradskim parkovima i u avlijama i na izletištima,pored rijeka,pa ni jedno od njih ne planu.
Uvijek su mjesta jako šumovita,nepristupačna za vozila za gašenje požara ili nema dovoljno ekipa da ga ugase,a često se šire od ljudskih naselja ili ka njima.Svojim ušima sam sto puta čula molbe da se ne pale
strnjišta,a onda sam sto puta vidjela da su upaljena i da vatra nekontrolisano gori.Strašno!
E Balkane moj jadni i kukavni,ako te ne ubiju vode i zemljotresi,satrće te vatre.
Nije ni jedna "Dinara" sama planula,ako nije od Boga,onda je od ljudi!


Нема коментара:

Постави коментар